BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, June 13, 2011

cukup2 la ngan politikus ni..

bismillahirrahmannirrahim..with the name of ALLAH,the most Beneficent, the most merciful..

semalam,,bosan-bosan,bace la blog orang..ak bukak yang de bekaitan politikus ni..konon2 nak crik la sape betul n sape salah, either umno or pas,,or either anwar n datuk T or yg seangkatan dengannya..

salah satu blog yg aku bace tu,,ni dia>>


tp ak xtaw la sama ada betul or salah..sbb ak bkan knal pn die ni sape..kang lau ak ckp tu mmg dye, ak bawak fitnah la plak,,lau cam xbtul pn,,hmm tah la..bkn snang ni beb..lau nk caye pe yg dia komen pn,lom tentu dye btul..sape la kte kan nk taw hati org tu..

pastu, slame ni ak bace blog asik ngutok umno je, tp smalam, ak tkjut ade gak blog yg ngutok psl pas..nih pn lagi satu yg wat ak pening.conpius balik la nk undi sape nnt,,cOz nexyer dh kne ngundi dah an,,kikiki:D

ak rase kes DSAI ni haruslah d tutup,,bia la dia selesaikan hal dia sndri (antara dia n ALLAH)..hal sumpah laknat segala, lau dia salah pn, bukan kita dapat taw, sebab sumpah laknat ni maksud dia, JAUH DARI RAHMAT ALLAH..xsemestinye orang tu terus terang dapat bala terus dri ALLAH (contoh cam eksiden, jatuh moto,etc...)..so kte pn xdapat nak taw n nilai either sape btul n sape salah..

hal umno n pas tu...ak xdapat la nak kumin sgt..sbab ak ade terbaca surat penerangan dari Dr.mahathir ntuk pas..nk share ngan korang..tp umph,..lupe link dye pulak..sori..ak pn xpham isi dia..sebab tu sume kn politikus..den ni manusia,,mane la phm,,ngee~~ 

so kesimpulannya, start dr sni,ak rase ak nk stop masuk campur hal2 politikus ni..tp satu la sikap aku ni, suke mengkaji, smpai poning palo den di buatnyo..

laz laz,,ak undi dri ak sndri la..den pn konpius mak uih,,nak undi mane ni mak!!!!! (sambil hentak2 kaki kat dinding!)

kan baguih lau cmni...


x impossible kn??


cube gabung,,maybe jdi gempak lagi??sape taw~




sume nye untuk negara ni gak kn??hoho maju malaysia maju sbg negara islam..ho yeahhh~~


~cakap2 ecot~

eventhough u know you are right ... sometimes it's better for you to just keep quiet ... arguing things with the stupid may just make you to be stupid too ;)

Tuesday, May 31, 2011

~aku,dia,dan mereka~

aku n dia?sape dia? hanya ALLAH yg tahu..sbab aku pn tak taw sape dia..hee..macam mane masa depan aku n dia, betul....HANYA ALLAH YG TAHU..... mereka? mereka ngan aku terlampau ok sekarang..tpi aku takut masa depan akan mengubah kehidupan,ke'rapat'an,ke'baik'an silutarrahim antara kami..sebab kami pn xtaw takdir masa depan kami..itu shja yg aku mampu kata sekarang..takpelah andai itu takdirnya..


by the way,esok malam aq akn g KEDAH! yahoo! akhirnya dpt gak bejalan..hee..round2 kedah..g umah bespren ak ye, bkn boypren or buaye pren..hahahha tringat lak kt manggie ble sebut psal buaya=P

bye2 blog yg ku syg! 3hari ak tggal,dok diam2 taw! n jgn nakal2!^^,


~cakap-cakap penuh makna~



♥ ~UkhUwah ♥ ~


♥  UkhUwah itu bagai seUtas tasbih,
♥  ada awaL tiada penghUjung,
♥  dicipta untk mengingatiNya,
♥  diberikanKan untk CintaNya,
♥  & diratib untk Redhanya...:)


SegaLa pUji bagi Allah, yg mempertaUtkan hati - hati kami,
maka dgn niKmatnya... jadiLah kami berSaudara...:)

Monday, May 30, 2011

main pondok-pondok~

bismillahirrahmannirrahim..with the name of ALLAH,the most Beneficent, the most merciful..


huu..hari ni, aq, odah,lina,eda n shirley men masak-masak..huhoo msm plik kan sebab kat UMK ni mane de dapo..huhu ktorang gune priuk nasik shirley je..senang..masak TOMYAM SOTONG..sodap..aq n lina bli sotong tu kat pasa sbtu ritu..singgit je kami beli,hoho..orang pasa tu xbagi sbenanye,tpi ak dok rayu2, dpt le jugak..hee..pastu ak pun sambung,,''udang gak eh,nak singgit''..pkcik tu pndang plik je,pastu dy smbung,udang mhal dik..kih3 xjdi ler ak bli udang,,sdey wooo~~ ktorg campo macam2 dlm tu....ni la benda2 nye,,,


















tu je..pastu..siap tomyam,,ktorang siap2 solat maghrib,then makan la nasik!huhuu~ sedap woo..abes licin! hingga menjilat jari:)) i like! thx to all!

lotsOFlove~~ ^,^


cakap-cakap penuh makna~~

In anything you do ... dont always speed up ... slow down sometimes ... u may end up hitting something and get badly injured ;)


daa~~ assalamualaikum=)

Sunday, May 29, 2011

haih bengang la plak kan.......



ikut aku la nk watpe ngan pesbuk aku kan..nk tulih pape pn korg nk ngutok pehal..lantak korg r..ak dulik pe..ak xkaco korg pn yg nk romentik2 kt fb 2(romentik la sgt kan~ ~tangan didada mata keatas~),ade ak ngutok? so pi blah la..pas2 ak nk hide wall ak pun korg nak bsing gak?eh bongek,,ikut aku la beb..ak hide pn ade r alasan ak beb..sbb ade org xske ngn ak,tula psl ak hide..korg mne taw..name je kwn an,psl aku pn korg xtaw..so xkan ak nk kecah2..xyah r ngate igt ak fofuler ke hape,ak xcakap pn an,korg yg cakap,wawawa~~ ak xtaw la pe kene ngn ko nih..bawak brubah la..aku kaco idop ko sala,xkaco pn sala? ko nk suh ak amek laki ko bru ko ske la agaknye ek?kah3 tp ak pn xtringin la beb kt pkwe ko tuh..kumbang bukan sekor..ak xnk pn kumbang tuh,,ak nak manusia la beb,,lalala~
da banyak kli ko wat ak sakit ati,tapi ak suke wt dunno an,,kali nih ak rase ak xtahan beb..seb baek aku luah kt blog ak ni,bukan kt fb,lau x,,mmg lagi ngko trase sndri la..wat kesekian kalinye,aku mahapkn ko,,len kli aku xjnji r...

nih ntuk ko>>>>





oke,sudah2 ngan luahan perasaan aku tuh, ak nk cte pasal kelas tadi lak..ktorang belaja "WHEN BAD GRAMMAR HAPPENS TO GOOD PEOPLE"..klas MR.ARIEZAL..peh fening seyh..last2,sebab sume cam blurrr je,ak tengok ramai yg on9 bukak cite yg xde kaitan..hahaha aku xbukak..sbab ak an baek,,wakaka(padehal sebab mouse xleh gerak-wee~) pastu stadi pasal plagiarism..alah, kegiatan copy paste tuh..gile susa la plk an nk rephrase,parapharasing(ntah ke mende) segale..ish3..lau msok exam cane la,,hoho..


~cakap-cakap penuh makna~

There are hundreds of languages in the world, but a smile speaks them all. So smile in the face of your brother, it can be a form of charity for you, insha'Allah!






p/s malam ni or esok sambung blogging lagi,,wuhuu!!~=)

Saturday, May 28, 2011

hari ni dan semalam

hidup aq stil xbrubah..semuanye maintain je cam biasa..aq stil macam ni,ade family,ade kawan, n yang penting single lagi.hahaha..start masuk short sem ari tu, aq asik on9 je,pesbuk la,pe lagie an yg ak taw buat..men game ckit2 je..pastu skang da stat tengok muvie..ak da layan 5 cte la stakat ni..sume cte mlayu (mlayu sjati la katekan,,bhahaha~)..ak rank r cte terbest to cte yg oke2 la eh..


1)hikayat merong mahawangsi (keh3)-memang terbaek arh KRU! tabik spring sama lu olang beb!!XD


2)aku tak bodoh-siyes sonok..tp part last sdey la plk,nangis ak,wawawa~


nsem x??pkwe ak mmg la XD

3)cun!-lawak!hoho
aku suke watak kembang,,hoho

4)lu pk la sndri-ni cte lame,,ak kn ktggalan sket,lyn cte lme pn jdik r..
cte ni unsur pangajaran gak,,tp dye nye value tu susa nk tgkap r,,(phm kn phm kn??=P)

5)kongsi-ak lyn half je,awl2 oke r,lame2 buhsan beb!
               (suke tema dye je--lu langsi,lu mati!)-ade kawan aku tulis,lu langsi,wa mati..kah3)wee~


tu je cte ak bru lyn..t nk lyn secret garden lak kut.huhu.

rini rmai kua gi KB MALL..dyeorg nk bli bju utk vetnite sgale..aq mls nk join..pkai ala kada ckup r bgi ak..pastuh ak target nk mkn je..tp kwn ak nk wt persembahan plak..cian kt dye,ak pn msuk la drama musical yg dy nk wt tuh,,jdi simple2 je,okeh la tu beb..jnji ak xkne pair,,hahaha...




cakap-cakap penuh makna hari ini~~


Para Sahabat ra yakin dan beriman sepenuhnya terhadap segala yang di bawa oleh Rasulullah SAW adalah benar walaupun banyak dpd apa yang disabdakan tidak berlaku pada waktu itu.

Tetapi berbeza sekali dengan umat Islam akhir zaman, walau mereka telah melihat banyak bukti betapa benar apa yang terkandung di dalam Al-Quran dan Hadith Rasulullah SAW, tetapi hanya sedikit sahaja yang betul2 beriman.

Saturday, December 25, 2010

siyesly rase sangat2 berat kepala ntuk sem ni..
camne la nak struggle untuk sem ni..siyesly saye xkuat..
saye rase xmampu ntuk teruskan...tapi...
xkan nak benti separuh jalan kot..


aduh,,
siyes sgt2 saye mmg sorg yg suke wat keje last minute..ape nak jadi..
pastu asik pikir nak maeeeennn2 je..aiyoooOo
camne eh..
suke nak blaja tapi knape bile dah wat samting,,mesty xdpt sangat pe yg aq nak..
arhhh! geram2..


ni dri tdi ngah dok ngadap laptop..ngan buku physio tebukak luas..
azam aq sem ni nak naekkan subjek physio dlm sjil ak last2 t..
ak ske physio ni,,sgt,,tp ya Allah sgt la byk kne taw dlm sbjek ni..
smpai kadang2 ak rase nak stop..
tapi kn..orang kate,,
ble kte stop je,,otometik kte jatuh..
so?
wa kne pikir sndri ni,,:)


okeh sem nih kne stadi 6 sbjek,,nmpk cam simple,,tp lau xstat stadi skang,,
mmg complicated r..
subjek nye animals nutrition, biochem, physio 2, anatomy 2, histology ngan bi..
ha ckp sal bi,,
huaa sangatsangatsangat byk esaimen sem ni,,
why ha,,
please la sir,,dont make me fall sick with all the complicated things..
why dont u just let us read and speaking in the class without giving us assignment,,penat tahu..skit2 dh la sir...
plisplisplis...


stress suda,,
cOol ecah coOl..bru sminggu kt sini..
urm till now,,dont have time to think about love,,bf or samting or anything..tp lau ade bes gak,,mne taw leh nek semangat nak stadi,,ahahah juz joking=P


okey then,,
selesai suda sesi meluahkan perasaan,,hahaha
daa~
^^,

Saturday, November 20, 2010

4 perkara sebelum tidur

Rasulullah berpesan kepada Aisyah ra : "Ya Aisyah jangan engkau tidur sebelum melakukan empat perkara, yaitu :

1.-Sebelum khatam Al Qur'an,2.-Sebelum membuat para nabi memberimu syafaat di hari akhir,3.-Sebelum para muslim meredhai kamu,4.-Sebelum kaulaksanakan haji dan umrah....

"Bertanya Aisyah :

"Ya Rasulullah.... Bagaimana aku dapat melaksanakan empat perkara seketika?"

Rasul tersenyum dan bersabda : "Jika engkau tidur bacalah : Al Ikhlas tiga kali seakan-akan kau mengkhatamkan Al Qur'an. Membacalah selawat untukKu dan para nabi sebelum aku, maka kami semua akan memberi syafaat di hari kiamat. beristighfarlah untuk para muslimin maka mereka akan meredai kamu. Dan,perbanyaklah bertasbih, bertahmid, bertahlil, bertakbir maka seakan-akan kamu telah melaksanakan ibadah haji dan umrah"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...