BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Saturday, July 9, 2011

banyakYanglObaknakbicarakan........

bismillahirrahmannirrahim..with the name of ALLAH,the most Beneficent, the most merciful..



dlm hidup sehari2,,memang x di nafikan otak lobak sentiasa berputar berfikir mengenai kehidupan..bukan senang nak jalani hidup ni melainkan kita mesti menempuh pelbagai ranjau2 cabaran kehidupan..lobak byk berfikir klau ngah rehat2,,bosan2..huih mcm2 yg klua kt benak fikiran ni...
antaranya....

PSL POLITIK lgi...
dari dlu sampai skarang,pning fikir hal ni,,lobak ni bkn kcik lagi,da duploh taon da,da besaq,taon dpan dh kne ngundi..masalah dunia skang ni,,lobak nk ngundi sapo eh jang???addoii..

skang ni,ngah isu


lagi wat lobak bingung,,sape yg btul,sape yg salah..
ble tgk kt tv,lobak sokong kerajaan,sbb fikir dgn adanya demonstrasi ni,macam2 bleh jadi,,yg lobak nk taw sgt skang ni,,pe yg dyrg dpt dr demonstrasi tu,,adekah government stil dga suara kita ni? kite mmpu laungkn,,tp sumeny begantung jgk kn,,mmg ble kte rmai2 bersuara,mti dyrg ikt jgk,,tpi tah la..sbnany takut la gak klau mesia ni nnt jdi kcau bilau or x aman..2je,,



tapi kan,,,bile lobak dtg umk,on9,otometik lobak sokong bersih pulak,,sbb yg lobak taw,bersih just nak bersihkan cara pengundian j kn,,xsalah..yg bengang skit sbb sangkut jammed ritu,,haktuih sungguh.

waw.ramai..

kejam??!


kesimpulan yg lobak dpt buat psl ni,,bersih xsalah buat demonstrasi,,sebab mereka hanya mahu pihak atas denga suara rakyat dan jgn btindak ikt sdap dyrg je..yg xbes kt sini knape ad polis yg sggup kick org yg wat demo 2,,kn nmpk xprofessional tu,,tp lobak pcaye,xsume polis cmtu,,sbb dyrg pn manusia jgk kn,,nobody perfect kn?? *+ve plis:)* dyrg wt roadblock pn xsala,sbb dyrg nk pstikn rkyt slamat n xde kjadian xdiingini jdi, kn? tp yg kt tv n brita,,sume dh xleh caye,coz sume brlandaskan politik semata..

knape DSAI dicederakan??
xsalah kn klu wat camni...
rakyat wt demonstrasi>pemimpin bermusyawwarah>SPR dibersihkn(bukti demokrasi-klau dyrg kate dyrg bgus n mmg brsih,dyrg xkn teragak2 ntuk mmbrsihkn cara undi 2 kn?sbb ia xkn bri keuntungan n kerugian pd sape pn,sbb dh mmg brsih,kan?)>rkyat puas hati>malaysia aman. tu j kn? *ke camne??*





*MAAF,SY BUDAK BARU BELAJAR*







then,,

nk ckp psl khidupan lobak ni,,
lobak pn cam sayur laen,xperfect,,walau secantik/sebagus/sebaik mane pn,msti ade cacat cela nya..

'perang yg paling susah n berharga ialah perangi hawa nafsu...'



xdapat d nafikan, hidup d alam remaja sgt lah mencaba,lagi2 zaman ni,,apa lagi zaman anak2 kita nnti..
kne pndai plih kwn,klau x,,mmg binasa..akhir2 ni,lobak rasa lobak tersalah pilih kwn dh,,tp lobak syg ngan persahabatn ktorg..xdpt d nafikan kwn lobak ni bwk budaya negatif kt dri lobak,,tp lobak suke kwn ngan dia..dia baik,,tp biasa lah remaja,nafsuny meluap2 bagaikn gunung yg nak memuntahkan lavanye..tp kne perang lah kn,,tnjuk demonstrasi sikit kt diri,,ala2 bersih gitu,,hee..yela,kte la yg kne sdakn dri kita sndri dlu,lau x,nk 2ggu smpai ble kn..xkn smpai dh reput di makan ulat kowt..




keputusanny,,sbb lobak syg kt kawan sayur lobak tu,lobak putuskn,xnak mcj ngn dy sgt,,jmpe pn klau bleh xyah,,bia dy kate kte sombong,,jnji kte dpt lwn godaan syaitan tu,,untuk kbaikan lobak n dia jugak..yela,,nabi adam dan hawa pn bleh digodanya,inikan plak kite manusia biasa kn?



so so,,better kami kurang bicara demi kepentingan persahabatn n kbaikan masa hadapan:)

then,, last...janji ni last....hohoho

nk mention, bukan 1,tpi ramai yang nk mnyamar jdi bdk vet umk.sori.bkn berbangga,tp hanya berbicara..pas2 ltak gmba tah pape..2 namenye gune taktik koto nk jtuhkn maruah kami para pelajar vet umk ni.cam desperate je an nk jdk dak vet,,2la, dlu xnak blaja.skang nk nyusahkan org plak..xde kje btul.bosan sgt la tu jdi pnganggur..kih3 pape j la korang..


~cakap2 lobak~


Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ¨¯`♥ Money says Earn me forget everything,
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ¨¯`♥ Time says follow me forget everything,
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ¨¯`♥ Future says struggle for me forget everything.
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ¨¯`♥"ALLAH" simply says only remember Me and I will Give you everything.
╔══╗
╚╗╔╝
╔╝(¯`v´¯)
╚══`.¸. ALLAH ♥





bye!lobak chow dlu!assalammualaikum=)

There was an error in this gadget
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...